Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

1 Eylül 2010 Çarşamba

bülent ağabey

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 29.07.2010
Şikayet eden : Bülent AĞABEY
Şikayet edilen : NT Kitap Kırtasiye ve Büro Malz. Paz. Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Trident MB 800T Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 10.06.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi.
Miktar : 299.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 19.08.2008 tarihinde satın alınan cihazın alındığından bu yana telefonunu defalarca servise verdiğinin bundan dolayı yeni telefon talebine olumsuz cevap verildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 11.06.2010 tarih ve 5726 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; ürünün son bir yıl içinde farklı arızalardan 4 kez servise gönderildiği, servis kontrollerinde 2 kere kullanıcı hatasından kaynaklı parça değişimi yapıldığı, bir kere belirtilen arızanın görülmemiş olması nedeniyle tüketicinin cihazı haksız yere defalarca servise göndererek değişim hakkı kazanmaya çalıştığı bu nedenle değişim işlemi için uygun şartların oluşmadığı belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 07.04.2009 - 29.07.2009 - 15.10.2009 - 05.01.2010 - 16.03.2010 - 03.05.2010 - 10.05.2010 tarihlerinde farklı arızalardan servise verildiği, cihazın bir yıl içresinde 5 kez, toplamda 7 kez servise verildiği anlaşılmıştır. Garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde farklı arızaları dörtten fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları