Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

1 Eylül 2010 Çarşamba

aylin kara

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 29.07.2010
Şikayet eden : Aylin KARA
Şikayet edilen : Telecity Dankel Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung D900İ Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 22.06.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 298.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 05.08.2008 tarihinde satın alınan cihazın alındığından bu yana aynı arızadan dolayı 5 kez servise verildiğini,1 defasında işleme konulmadığını ve 1 servis formunun eksik olduğunu belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 22.06.2010 tarih ve 6077 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; firma cihazın farklı arızalardan 4 defa servise girdiğini, değişimi veya para iadesi için gerekli şartların sağlanmadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 20.11.2008-12.05.2009-24.07.2009 ve 04.01.2010 tarihlerinde kendi kendine kapanıyor arızasından dolayı servise gittiğini, bunlardan 2 tanesinde onarım yapıldığı iki tanesinde ise yazılım yüklendiği görülmüştür. Garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (kendi kendine kapanıyor) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları