Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

6 Eylül 2010 Pazartesi

nazlı köyüstü

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 12.08.2010
Şikayet eden : Nazlı KÖYÜSTÜ
Şikayet edilen : Akay Teks. Ürün.Tem.İnş.Day.Tük.Mal.Tic. San. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Kaz tüyü yorgan
Şikayet tarihi : 24.06.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 430.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 16.09.2009 tarihinde satın alınan ürünün hatalı olduğu gerekçesiyle mağaza tarafından iade alındığını, kendisinin para iadesi talebinde bulunmasına rağmen kendisine alışveriş çeki verildiğini, kendisinin bunu kabul etmediğini bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 24.06.2010 tarih ve 6124 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; Müşterinin mağazadan aldığı ürünü hatalı olması gerekçesiyle kendilerine teslim ettiğinin, ürünü bir yılı aşkın süre kullandıktan sonra şikayette bulunduğunu, kendisine kendi rızası ile ürün bedeli yerine geçen alışveriş çeki verilerek ödemenin yapıldığını, müşterinin çeki kullanmak istemediği takdirde çeki iade edip firmadan parasını alabileceğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve ekli belgelerin incelenmesinde; ürünün ayıplı olması nedeniyle ürünün firma tarafından geri alındığı ve bunun yerine tüketiciye alışveriş çeki verdiği anlaşılmıştır. 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesinde ve fıkralarında ayıplı mallarda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de Alışveriş çekini satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları