Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

12 Eylül 2010 Pazar

fehmi kuyurtar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 26.08.2010
Şikayet eden : Fehmi KUYURTAR
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia 1280 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 14.07.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 125,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici, 11.07.2010 tarihinde sar seviyesi düşük olan bir cep telefonu almak için teknosa mağazasına gittiğini, satıcıya sar seviyesi düşük bir telefon almak istediğini söylediğini, satıcının kendisine sar değerleri hakkında bilgisi olmadığını fakat telefonun fonksiyonu artarsa sar değerinin de artacağının bilgisini verdiğini buna göre bir cep telefonu aldığını fakat evde kutusundan çıkardığında sar değerinin 1,15 olduğunu bundan dolayı ürünü değiştirmek için tekrar mağazaya gittiğini fakat mağazanın ürünü kutusunun açıldığı gerekçesiyle geri almadığını belirtip Sar değerinin kutunun üzerinde yazmaması nedeniyle ürünün iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 14.07.2010 tarih ve 6765 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada ürünün sar değerinin ambalaj üzerinde yer alması ile ilgili ne Avrupa’da ne de Türkiye’de herhangi bir hukuki düzenlemenin bulunmadığını, kullanım kılavuzunda bu yönde kullanıcıya bilgi verildiği, ayrıca üretici firmanın “sar.nokia.com” internet sitesinden bu hususta bilgi alınabileceği ve son olarak ICNIRP (Uluslar arası İyonlaştırmayan Radyasyondan Korunma Komisyonu) tarafından belirlenen limit değerinin 2.00 W/kg olduğu, şikayete konu olan cihazın bu değerden daha düşük olduğunu belirtmiştir. Ayrıca satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağlandığını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; ürünün sar seviyesinin ambalajın üzerinde yazılmamasından şikâyetçi olduğu, ancak yapılan incelemede sar seviyesinin ambalajın üzerinde yazılmasını zorunlu kılan herhangi bir hukuki düzenlemenin bulunmadığı anlaşılmaktadır. Ayrıca 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 14. maddesi gereği “Yurt içinde üretilen veya ithal edilen sanayi mallarının tanıtım, kullanım, bakım ve basit onarımına ilişkin Türkçe kılavuzla ve gerektiğinde uluslararası sembol ve işaretleri kapsayan etiketle satılması zorunludur. Bakanlık, sanayi mallarından hangilerinin tanıtma ve kullanım kılavuzu ve etiket ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bunlarda bulunması gereken asgari unsurları Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.” Hükmüne istinaden tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları