Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

13 Eylül 2010 Pazartesi

muharrem çetinkaya

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 26.08.2010
Şikayet eden : Muharrem ÇETİNKAYA
Şikayet edilen : Nokia Kominikasyon A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 15.06.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 285.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 27.07.2009 tarihinde satın alınan cihazın alındığından bu yana 4 kez servise gönderdiğini bunlardan 06.01.2010 – 26.02.2010- 29.04.2010 tarihlerinde ise aynı arızadan dolayı servise gönderdiğini, her seferinde tamir edildiği belirtilerek tarafına iade edildiğini fakat arızanın devam ettiğinden bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 15.06.2010 tarih ve 5850 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; ürünün yeterli sayıda servise gönderilmediği, servis formlarının incelenmesini istediklerini, sadece bir kez servise geldiğini, tüketicinin haksız olduğunu bu nedenle tüketicinin talebinin reddine karar verilmesini istediğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 06.01.2010 – 26.02.2010- 29.04.2010 tarihlerinde açma/kapama hatası şikayetleriyle servise gittiğini ve cihazın tamir yapıldığı görülmüştür. Garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (şarj hatası) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları