Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

12 Eylül 2010 Pazar

gülhan çetin

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 26.08.2010
Şikayet eden : Gülhan ÇETİN
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Canon marka Digital Fotoğraf Makinası
Şikayet tarihi : 05.07.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 659.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 14.08.2009 tarihinde satın aldığı dijital fotoğraf makinesinin arızalanmasından dolayı servise verdiğini fakat servisin makinenin arızasının garanti kapsamı dışında olduğunu idea ederek makineyi onarmadığını ve 95 euro karşılığında parçalarının değiştirilip tamir edileceğinin kendisine bildirildiğini bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtilmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 05.07.2010 tarih ve 6518 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Söz konusu üründe yapılan incelemede; Dijital fotoğraf makinasında herhangi bir çatlaklık olmadığı ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmadığından herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda yetkisiz müdahale izine de rastlanmadığı anlaşıldığından, söz konusu üründe Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Dijital fotoğraf makinesi ana kart entegre elemanının arızalı ve ayıplı olması sebebiyle çalışmadığı, bu sebeple fotoğraf makinesinin işlev yapamaz halde olduğu anlaşıldığından, söz konusu ürünün elektronik arızası sebebiyle imalat kusuru bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda mevcut arızanın olduğu, arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı, teknik servis formunda cihazın 95.00 Euro karşılığında onarılacağı anlaşılmış olup ancak tüketicinin talep ettiği bedel iadesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, hükmü dikkate alınarak belirtilen koşulların oluşmadığından dolayı tüketicinin talebinin kısmen kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kısmen kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları