Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

6 Eylül 2010 Pazartesi

mustafa sağ

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 12.08.2010
Şikayet eden : Mustafa SAĞ
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung GT-C3053 marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 17.06.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 199.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 13.06.2010 tarihinde satın aldığı cep telefonunu kapak sürgüsünün iyi açılmadığından dolayı servise verdiğini tamir edildikten sonra sim kart arızası verdiğini tekrara servise gönderdiğini, anakart arızası olduğunu ve 140,00 TL karşılığında tamir edileceğinin bilgisi verildiğinden bedel iadesini istediğini beyan etmiştir.
.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 18.06.2010 tarih ve 5976 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Söz konusu üründe yapılan incelemede; Cep telefonunda herhangi bir çatlaklık ve darbe izi olmadığı, elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmadığı ve bu sebeple herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda yetkisiz bir müdahale izine de rastlanmadığı anlaşıldığından, Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Cep telefonunda sim kart okuyucu entegre elemanının çıkış uçlarındaki bir ucun temassızlığından ve iletken yolundaki çatlaklık sebebiyle cep telefonunun şebeke çekme sorunu olduğu sık sık acil aramaya geçtiği anlaşıldığından, cep telefonunun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan cihazda mevcut arızanın olduğu, arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı, teknik servis formlarından cihazın iki defa farklı arızalardan servise gittiği, 01.06.2010 tarihli Servis formunda cihazın 140.00 TL karşılığında onarılacağı anlaşılmış olup ancak bedel iadesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, hükmü dikkate alınarak belirtilen koşulların oluşmadığından dolayı tüketicinin talebinin kısmen kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kısmen kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları