YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi : 26.08.2010
Şikayet eden : Kemal BOZOĞLAN
Şikayet edilen : MS İstanbul İç ve Dış Ticaret Limited Şirketi
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 30.06.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi.
Miktar : 464.00 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 15.05.2009 tarihinde satın alınan cihazın tuşlarının basmaması ve donması nedeniyle yetkili servise 3 kez gönderildiğini fakat arızasının giderilemediğini bu nedenle malın değiştirilmesini istediğini belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 30.06.2010 tarih ve 6363 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir
İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “ Söz konusu incelemede tüketicinin cep telefonunda herhangi bir çatlak, herhangi bir darbe izi olmaması ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmaması sebebiyle, herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda cep telefonun elektronik devresinde yapılan incelemelerimde cep telefonun elektronik devresinde yetkisiz bir müdahale izine rastlanmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Cep telefonun anakart entegre elemanın iki ucunda temassızlık olduğu, bu sebeple sık sık ses ve görüntü donduğu, sorunun hala devam ettiği, söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşıldığından cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve cep telefonunun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşılmıştır. Dilekçe ve servis formlarının incelenmesinden cihazın 07.06.2010 – 12.06.2010 ve 21.06.2010 tarihlerinde (Tuş takımı hatası) arızalarından dolayı servise gönderildiği, bilirkişi raporu ile bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kıldığı anlaşılmış olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (Tuş takımı hatası) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle, Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
13 Eylül 2010 Pazartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2010
(796)
-
▼
Eylül
(130)
- zeyrek yiğit
- yusuf karabey
- yakup dağ
- vezir oğuz
- umut dağar
- şerife akçelik
- süleyman acıoğlu
- sebahattin turaçcı
- ramazan çırak
- özge güney
- orhan cenk dinler
- nejmi yıldırım
- mustafa berber
- murat yıldırım
- muharrem çetinkaya
- mete taşdemir
- Başlık yok
- m.zahir ışın
- kemal bozoğlan
- ilker keskin
- hülya konuk
- hülya avcı
- hasan tahsin serpin
- gülhan çetin
- feyzi kızıl
- fehmi kuyurtar
- fatma oksayoğlu
- evren uygungül
- doğan can gündoğdu
- derya şensoy
- derya şensoy
- canan baran
- abdulkadir özdemir
- yüksel karaaslan
- yıldız gülmüş
- y.alperen selvi
- veysel çetin
- taylan erçe
- şerife akçelik
- sinan sünme
- serhan giritoğlu
- selda delikurt
- remzi er
- özlem aslanca
- onur sarıoğlu
- neslihan yalçın
- nazlı köyüstü
- müzeyyen bayram
- mustafa sağ
- mesut aydemir
- mervan ataş
- mehmet zeki ecer
- mehmet sait erdem
- leyla kaya
- inci atınç alptekin
- hüleguhan kaya
- havva yirik
- hasan ışık
- hasan bilgehan yavuz
- halit elik
- hayriye mehtap akbulut
- gökhan durak
- funda özananar
- filiz kozanlı
- Vodafone Telekomünikasyon A.Ş.
- Vodafone Telekomünikasyon A.Ş.
- Vodafone Telekomünikasyon A.Ş.
- Vodafone Telekomünikasyon A.Ş.
- Vodafone Telekomünikasyon A.Ş.
- faruk kutlugerez
- erol öktem
- emel kavalcıoğlu
- elife dokuyucu
- duygu akmanlar
- döndü çağan
- davut atik
- çağatay pekel
- burcu kahveci
- aziz mehmet albayrak
- ayşe aksoy
- aysel köse öztürk
- aydın baykara
- atilla koptur
- ahmet akın çelik
- zübeyde akpınar
- uğur ayyıldız
- şaziye çıtlık
- şahin ökmen
- süleyman altay
- serbun bakal
- saadettin yaşar
- saadet ilcay
- özlem özcan
- özgür özgüneş
- özden zan
- nermin say
- nazım kemal akkurt
- nazan çelik
- n.özgür demir
-
▼
Eylül
(130)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder