Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

6 Eylül 2010 Pazartesi

serhan giritoğlu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.08.2010
Şikayet eden : Serhan GİRİTOĞLU
Şikayet edilen : Yeni Karamürsel Giyim ve İhtiyaç Mad. Tic. San. A.Ş.
Şikayet konusu : Levis marka t-shirt
Şikayet tarihi : 01.07.2010
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar : 49.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 11.10.2009 tarihinde satın alınan Levis marka tişortu yıkama talimatlarına uyduğu halde renginde solma ve sünme gösterdiğinden dolayı firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 01.07.2010 tarih ve 6402 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; tüketici sayın Serhan GİRİTOĞLU’nun Mağazadan almış olduğu Levis Marka ürünün Tüketici Hakem Heyeti tarafından incelenmesi talebinde bulunmuştur.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “söz konusu üründe yapılan incelemede Tüketicinin YKM Mağazasından aldığı Levi’s marka üründe esneme ve renk solması olup olmadığı konusu incelenmiştir. % 100 coton iplikten dokunarak üretilen penye üründe, esneme ve renk solması görülmüştür. Coton iplikten dokunarak üretilen üründe görülen esnemeler belirgin derecedir. Esneme; coton (pamuklu) ürünlerde, kullanım sırasında vücut ısısına bağlı olarak kumaş dokumasında kullanılan ipliklerin genişlemesiyle oluşur. Genişleyen iplikler zamanla kendini bırakır. Bu genişleme uzun süre kullanım sonrası giderek artar. Ürün dokumasında elastik iplik bulunmadığı için veya yeterli kalitede iplik kullanılmadığı için üründe esneme olduğu düşünülmektedir. Ürün % 100 coton iplikten dokunarak üretilmiştir. Coton iplik yapısı itibariyle yüksek ısıya dayanıklı bir ipliktir. Bu nedenle üründe oluşan solmanın yıkamadan kaynaklı olmadığı düşünülmektedir. Yapılan inceleme sonucu; üründe oluşan solmanın üretim sırasında kullanılan boyanın yeterli kalitede kullanılmamasından kaynaklandığı düşünülmektedir. Yukarıda açıklanan nedenlerle; üründe üreticiden kaynaklı hata olduğu düşülmektedir.” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan ürünün sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, ürünün satıcı tarafından değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenilen bedelin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları