Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

3 Eylül 2010 Cuma

döndü çağan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 12.08.2010
Şikayet eden : Döndü ÇAĞAN
Şikayet edilen : Moda Galeria
Şikayet konusu : Sera Bela Marka Abiye Elbise
Şikayet tarihi : 30.06.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 130,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 30.06.2010 tarihinde satın alınan Sera Bela Marka Abiye elbisenin satın alınmadan önce üzerine bol geldiği ve açık olduğunu, firma tarafından gerekli düzeltmeler yapılarak orijinal olarak teslim edileceği söylendiğini fakat teslim alındığında olmadığı için tekrar firmaya götürdüğünü, 2 kez tadilata verdiğini, tekrar aldığında elbisenin aşırı bir şekilde yıpranmış, boncukları sökülmüş, yapılan eklemelerin renkleri abiyeye uymadığından dolayı firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 30.06.2010 tarih ve 6364 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; tüketicinin firmalarından iki elbise beğendiğini, bir tanesinin bedelini (150,00 TL) ödediğini, diğer elbisenin tadilatı olduğu için ücretini elbisenin tadilatı yapıldıktan sonra ödeyeceğini söylediğini, elbiseye şifon kol takılmasını ve eksik olan boncukların tamamlanmasını istediği için İstanbul firmasından kumaş istendiğini, ne kumaş parası ve ne de yapılacak kol için terzi ücreti talep edilmediğini, elbise kendisine teslim edildikten sonra kolun kısa olduğu için tekrar İstanbul firmasından kargo bedeli ödenip kumaş getirilerek, tekrar yapıldığını, kendilerine teşekkür ederek elbise terziden alarak ücretini ödediğini, 2-3 gün sonra tekrar gelerek, kızının elbiseyi beğenmediğini bu neden geri alınması gerektiğini söyleyerek kendilerine bağırdığını,20 yıllık bir mağaza olduklarını, mağduriyetlerini ve zararlarını göz önüne alınarak değerlendirme yapılmasını istediklerini bildirmişlerdir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Sera Bela marka ürünün tadilat hatası konusu incelenmiştir.% 96 polyester, % 4 elastik kumaştan üretilen elbiseye yapılmış olan tadilat hataları ve bu tadilattan dolayı üründe bozulma olduğu görülmüştür. Ürüne yapılan tadilat işlemi incelendiğinde; kolsuz olan ürüne yeni kol takıldığı, açıklığı gizlemek amacıyla ön ve arka yakaya parça eklendiği görülmüştür. Yapılan tadilatlarda çeşitli işçilik hataları görülmektedir. Şöyle ki;) Ön yakaya kullanılan mikro kumaşın görülen üst çizgisini temizlemek için kat payına, dikiş yerine yapıştırıcı kullanılmıştır. Yapıştırıcı; kumaş arasına yerleştirilerek ütü ısısıyla kumaşın birbirine yapışmasını sağlayan bir malzemedir. Çoğunlukla hassas kumaştan üretilmemiş olan pantolon paçalarında kullanılmaktadır. Bu nedenle hassas ve esnek kumaşlarda kullanılmamalıdır. Üründe yapıştırıcı kullanılması; ürünün esnemesine sebep olmuştur. Ürünün abiye olması ve görselliği ön planda olduğu düşünülürse ürünün kat payını temizlemek için “el baskısının” daha uygun olacağı düşünülmektedir.) Kol yapımında ve arka yakayı kapatmak için kullanılan şifon kumaş; ürünün orjinalinde kullanılan şifon kumaşla aynı değildir. Bu da ürün renginde ton farklılığına sebep olmaktadır. Kolsuz bir elbiseyle kollu elbisenin kol kesimi farklıdır. Kolsuz elbisede kesilen koldaki oyuntu kollu elbiseye oranla daha fazladır. Bu nedenle; kesilen oyuntu bir daha eski haline getirilemeyeceğinden; kolsuz kesilen bir ürüne kol takmak üründe duruş bozukluğuna yol açabilir. Her ürüne her tadilat mümkün değildir. Bazı tadilat şekilleri ürünün şeklini ve duruşunu bozabilir. Bu şekiller yapılmadan önce anlaşılabilir. Yukarıda açıklanan nedenlerle üründe üreticiden kaynaklı hata olmadığı, üründe oluşan bozulmanın firmanın satışı sırasında yaptırmış olduğu tadilattan dolayı oluştuğu düşülmektedir.” şeklinde rapor etmiştir.

Belirtilen nedenlerle, 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu elbisenin ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları