Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

6 Eylül 2010 Pazartesi

havva yirik

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.08.2010
Şikayet eden : Havva YİRİK
Şikayet edilen : Pilsan Plastik ve Oyuncak San. A.Ş.
Şikayet konusu : Apache Akülü Araba
Şikayet tarihi : 29.06.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 449.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 14.11.2008 tarihinde satın aldığı akülü arabanın arızalanması nedeniyle satın alınan yere müracaatta bulunduğunu, kendisine verilen cevapta ürünün aküsünün bittiğinin söylendiğinin, ürünü bir elektrikçiye göstermeleri gerektiğini ve servisin Adana’dan ürün için buraya gelmeyeceğini söylediklerini belirtip ilgisizlikten şikayetçi olduğunu bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 29.06.2010 tarih ve 6291 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; müşterinin kendilerini aramadığını, akülü arabanın kullanma kılavuzunda akünün altı ayda bir şarj edilip boşaltılacak şekilde tasarlandığı ve altı aylık dönem sonunda aküde performans kaybının yaşanabileceğinin açıkça belirtilip, akünün daha uzun ömürlü olması için yapılması gerekenlerin açık ve anlaşılır bir şekilde yazıldığını, kullanma kılavuzunun arka sayfasında ve internet sitesinde servis ve yedek parça istek yerlerinin adres ve telefonlarının mevcut olduğu, teknik destek ve yedek parça konusunda hiçbir müşterinin mağdur edilmediğini, ürün içerisindeki garanti belgesinin arkasında garanti şartlarının açıkça belli olduğu ve 20 ay önce alınmış ürünü iade alınmasının mümkün olmadığını, müşterinin kendileriyle irtibat kurması halinde sorunun en uygun biçimde çözüleceği belirtilmiştir. .

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinde ürünün servise verilmediğinin anlaşılmış olup 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Sanayi mallarının satış sonrası Hizmetleri Hakkında Yönetmeliğinin 10. maddesine göre “Tüketicinin bulunduğu yerde servis istasyonun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonu sorumludur.” Cümlesine istinaden ayrıca 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/c bendinde; “Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir hükümleri dikkate alınarak belirtilen koşulların oluşmadığından tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları