Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

3 Eylül 2010 Cuma

aysel köse öztürk

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.08.2010
Şikayet eden : Aysel Köse ÖZTÜRK
Şikayet edilen : Adese Alışveriş Merkezi Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Fakir marka Elektrik süpürgesi
Şikayet tarihi : 18.06.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 179.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 15.10.2008 tarihinde satın aldığı elektrikli süpürgede aldığı günden bu yana çeşitli arızalar oluştuğunu, sorunların giderilemediği ve en son hortum girişinin kırıldığı 65 TL karşılığında tamir edileceğinin kendisine bildirildiğini belirtmiştir. Tüketici bu süreçte çok mağdur edildiğini bundan dolayı bedel iadesi talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 18.06.2010 tarih ve 5986 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada 15.11.2008 tarihinde satışı gerçekleştirilen Fakir Vision Plas marka elektrikli süpürgenin iki yıl teknik servis garantisi olduğunu, ürünün arızalarının teknik arıza olduğundan dolayı yetkili servise yönlendirildiğini, arızaların kullanıcı hatası yada üretici hatası olduğuna yetkili servis kararı ile karar verilebildiğini ve servisten gelen rapor doğrultusunda gerekli işlemlerin yapılabileceğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Fatih ALTINIŞIK (Makine Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu olan Fakir marka Vision Plas model elektrik süpürgesini inceledim. Tüketici, elektrik süpürgesi 2 hafta içerisinde çeşitli kusurlar oluşmasından dolayı şikayet beyan etmiştir. Şikayet konusu olan elektrikli süpürgesiyle, ilgili şikayetler üzere tetkik edildi. Elektrik süpürgesinde, hortumlarında ayrılmalar, bağlantı parçalarında kopmalar tespit edilmiştir. Hortum belirli yerlerinde malzeme ve tasarımdan dolayı açılmalar görülmüştür. Elektrik süpürgesinin değişimden sonra kullanımı mümkün değildir. Kullanıcı tarafından sabit yerlerde hasar oluşturmadığı kanaatine varılmıştır. Elektrik süpürgesinde imalat hatasına rastlanmıştır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan cihazda mevcut arızanın olduğu, arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı ve teknik servis formlarından cihazın 15/05/2010 ve 10/07/2010 tarihlerinde iki defa farklı arızalardan servise gittiği ve 15/05/2010 tarihinde değişim yapıldığı anlaşılmış olup tüketicinin talebi olan bedel iadesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, hükmü dikkate alınarak belirtilen koşulların oluşmadığından dolayı tüketicinin talebinin kısmen kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kısmen kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları