Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

1 Eylül 2010 Çarşamba

ayla karaçay

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 29.07.2010
Şikayet eden : Ayla KARAÇAY
Şikayet edilen : Journey İlbey Konf. Tur. San. Tic. Ltd. Şti
Şikayet konusu : Pantolon
Şikayet tarihi : 05.07.2010
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar : 95,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici, 22.04.2010 tarihinde satın alınan pantolonun fermuar dibi yan taraflarında kesik, yırtık oluştuğunu firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını bu nedenle malın değiştirilmesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 05.07.2010 tarih ve 6517 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada özetle; İncelenen üründe tespit edilen deformasyon fermuar dikişinin (“J dikişi”) bitiminde 2.5 cm aşağısında, orta dikiş yan tarafında bulunduğunu, ürünün fermuarı ve kumaşından kaynaklı bir hatanın bulunmadığı, kumaş yüzeyinde herhangi bir ip çekilmesi vb. bir durumun söz konusu olmadığını, üründe oluşan yırtılmanın ürünün bedene olan uyumsuzluğu (dar gelmesi) sonucu oluştuğunu, üründe zorlama olduğunu bunlardan dolayı sorunun üretimden ya da kullanılan malzemeden kaynaklanmadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “söz konusu üründe tüketicinin Journey mağazasından aldığı Journey marka üründe yırtılma konusu incelenmiştir.% 88 yün, % 9 polyester, % 3 lycra iplikten dokunarak üretilen üründe; yırtılma görülmüştür.Üründe görülen yırtılma; ön fermuarın sağ alt kısmındadır. Yırtılma; Fermuar bitiminin hemen altından başlayarak yaklaşık 10 cm kadar uzayan bir yırtılmadır. Yırtılma incelendiğinde sebebinin dikim aşamasında yapılan bir hatadan dolayı olduğu anlaşılmıştır. Şöyle ki; ürün dikilirken fermuar takılmadan önce fermuarın bitimine denk gelecek yere “çıt” denilen küçük bir kesik oluşturulur. Fermuar dikilecek payın tam kesiğin bitiminden katlanması gerekmektedir ki kumaş giyildiğinde potluk yapmasın. Ancak, 1 mm bile kat payı dışarıda kalırsa, zamanla kumaşın kesik yerindeki iplikler çıkmaya başlar ve kumaş hassaslaşıp yırtılmaya müsait bir hale gelir ve en ufak bir zorlamada yırtılır veya hasar görür. İncelenen üründe fermuarın bitiminde uygulanan “çıt” (kesik), dikiş payı katlandıktan sonra dış yüzeye taşmıştır. Bu da ürünün zedelenip yırtılmasına sebep olmuştur. Yukarıda açıklanan nedenlerle üründe üreticiden kaynaklı hata olduğu düşülmektedir.” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan pantolondaki sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu pantolonun ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları