Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

13 Eylül 2010 Pazartesi

zeyrek yiğit

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.08.2010
Şikayet eden : Zeyrek YİĞİT
Şikayet edilen : Mersin Mezitli Garanti Bankası
Şikayet konusu : Masraf Bedeli
Şikayet tarihi : 07.06.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 350,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; kredi borcunun tamamını ödediği halde normalde 50 TL olarak alınan masraf bedelinin hiçbir açıklama ve gerekçe gösterilmeden 350,00 TL olarak alındığını, bunun üzerine bankayla iletişim kurduğunda, gidin elinizden geleni yapın şeklinde cevap aldığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 07.06.2010 tarih ve 5500 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada tüketici ile yapılan Tüketici Kredisi Sözleşmesinin 12. maddesinde “işbu sözleşme münasebetiyle ödenmesi gereken her türlü vergi, resim ve harçlar, Kaynak Kullanım Destekleme Fonu, Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi vs. fon ve eklentiler ile Bankanın bu sözleşmeden doğan haklarının korunması ve infazı için yapacağı mahkeme ve icra harç ve masrafları, cezaevi harcı ve tarifenin üç katı oranındaki vekâlet ücretinin kendisine ait olduğunu ve Bankanın bu tutarları hesaplarından tahsile yetkili olduğunu Müşteri beyan ve kabul eder.” Hükmü yer aldığını, sözleşmenin 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6. maddesindeki haksız şart niteliğine uymadığını, iyi niyet kurallarına aykırı olması için sunulan hizmetin karşılığı ile bağdaşmayacak ölçüde olması ve tüketici aleyhine dengesizliğe neden olması gerektiğini, ancak bireysel kredi işlemleri kapsamındaki ilgili bankacılık hizmetleri nedeniyle oluşan masrafların ilgilisinden alınacağına ilişkin anlaşma yapılmasının hem yasal düzenlemelere, hem de hakkaniyete uygun olduğunu bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesinde, Satıcı veya Sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kurallarına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. “Eğer Sözleşme Şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğe etki edememişse o sözleşme şartlarının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.” hükmü bulunmaktadır. Bankanın tüketiciyle yapıldığını ifade ettiği Sözleşme Şartları önceden belirlenmiş, açık, anlaşılır bir dille yazılmamış ve tüketici ile müzakere edilmeden iradesi dışında imzalatılmış tüketici aleyhine haksız şart içeren sözleşme olup, 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesine aykırılık taşımaktadır. Bu nedenle tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, banka tarafından tüketiciden alınan 350,00 TL’nin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları