Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

3 Eylül 2010 Cuma

şahin ökmen

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 29.07.2010
Şikayet eden : Şahin ÖKMEN
Şikayet edilen : Barış İletişim (Müslüm ALÇI)
Şikayet konusu : TBK Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 04.06.2010
Talep : Bedelin İadesi
Miktar : 270,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde, 15.04.2010 tarihinde satın aldığı cep telefonunu “dokunmatik çalışmıyor, şarj hiç tam dolmuyor ve az gidiyor” şikayetleri ile teknik servise verdiğini ancak cihazın kendisine daha da arızalı bir şekilde döndüğünü, bu nedenle bede iadesini istediğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 04.06.2010 tarih ve 5447 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Satıcı firma yazımıza vermiş olduğu savunmasında teknik servise gönderilen cihazın onarılmış bir şekilde tüketiciye teslim edildiği bildirilmiştir.
.
İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi)bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin cep telefonunda herhangi bir çatlak, elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmaması sebebiyle, herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Cep telefonunda Şarj (dolma) işlevini yerine getiren elektronik devresindeki elektronik yollarında lehim çatlamasından dolayı açık devre (temassızlık) bulunduğu, bu açık devreden dolayı telefonun şarj işlevini tam olarak yerine getirmediği anlaşılmaktadır. Söz konusu üründe imalat hartasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğundan cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.“ şeklinde rapor vermiştir.

Şikâyet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 15.04.2010 tarihinde tüketici tarafından satın alındığı 03.05.2010 tarihinde yetkili teknik servise arıza nedeniyle verildiği anlaşılmaktadır. 4077 sayılı Tüketicinin Korunmasına Dair Kanunun 4. maddesinde: “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür.” hükmü yer almaktadır. Belirtilen nedenlerle, söz konusu cep telefonu ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları