Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

6 Eylül 2010 Pazartesi

neslihan yalçın

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 12.08.2010
Şikayet eden : Neslihan YALÇIN
Şikayet edilen : Yenikoza Tekstil A.Ş.
Şikayet konusu :Converse marka ayakkabı.
Şikayet tarihi : 06.07.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 99,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 23.11.2009 tarihinde satın alınan Converse marka ayakkabının taban ve ön burun kısmında açılma olduğu şikâyetiyle firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 06.07.2010 tarih ve 6536 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; firma tarafından ürünün firmasına gönderildiği, firma yaptığı inceleme sonucunda herhangi bir imalat hatası bulunmadığı. Ürünün kalitesi kadar, müşterinin kullanım koşulları, ayakkabının bakımı da büyük önem arz ettiği, müşterinin ürünün 4 aylık taksidini ödediği, içeride 4 aylık daha borcu olduğu, ödemediği bir ürünün para iadesi olamayacağı belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “tüketicinin şikayeti olan, ayakkabının iki tekinin yan kısımlarında açılmalar ve sağ tekinin alt tabanının yerinden çıkması sorunları tespit edilmiştir. İki sorunun nedeni de kullanılan yapıştırıcı kimyevinin mukavemetinin düşük olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu ayakkabıda kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ayakkabı ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları