Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

13 Eylül 2010 Pazartesi

şerife akçelik

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 26.08.2010
Şikayet eden : Şerife AKÇELİK
Şikayet Edilen : Yapı kredi Bankası A.Ş.
Şikayet konusu : Kredi Kartı Yıllık Ücreti
Şikayet tarihi : 02.07.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 2007 yılına ait 30.00 TL, 2008 yılına ait 35.00 TL olmak üzere toplam 65,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, kendisinin 4506**** ****6513 kart nolu Yapı Kredi Bankası World kart kullanıcısı olduğunu, 2010 yılına ait kredi kartı ücreti müşteri hizmetleri ile görüşülerek, 2009 yılına ait olan kredi kartı ücretinin de tüketici hakem heyeti kararı ile kendisine ödendiğini,2007 ve 2008 yıllarına ait kredi kartı ücretinin ödenmesi için müşteri hizmetleriyle görüştüğünü fakat tarafına ödenemeyeceğini bildirildiğinden, 2007 yılına ait 30.00 TL, 2008 yılına ait 35.00 TL olmak üzere toplam 65,00 TL. kredi kart üyelik aidatının tarafına ödenmesini talep etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 09.07.2010 tarih ve 6659 sayılı yazımızla Yapı Kredi Bankası A.Ş.’den konuya ilişkin savunma istenilmiştir. Banka tarafından verilen savunmada özetle; tüketicinin 2006 yılında imzalanmış olduğu kredi kartı üyelik sözleşmesinin 10.maddesi gereği tüm kredi kartı hesapları için kart ile verilen hizmet karşılığı olarak yılda bir defaya mahsus olmak üzere banka tarafından belirlenen üyelik ücreti yansıtıldığı, üyelik ücreti kredi kartı üyelik sözleşmesinde yer aldığı için aykırılık teşkil etmediği, bir genel işlem şartının haksız şart olarak kabulü için iyi niyet kurallarına aykırı düşecek biçimde tüketici tüketici aleyhine dengesizliğe neden olması gerektiği, ülkemizde halen yürürlükte olan mevzuat ve tüm dünyada geçerli olan kredi kartı uygulamaları çerçevesinde müşteriden alınan, detaylarına sözleşmelerde yer verilen kredi kartı üyelik ücretinin haksız şart olarak nitelendirilmesi mümkün görülmediği, banka tarafından Worldkard broşüründe ve kredi kartı üyelik sözleşmesinde yer alan taahhütlere tamamen uyulduğu, dolayısıyla ayıplı bir hizmet söz konusu olmadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesinde, Satıcı veya Sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kurallarına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. “Eğer Sözleşme Şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğe etki edememişse o sözleşme şartlarının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.” hükmü bulunmaktadır.
Bankanın tüketiciyle yapıldığını ifade ettiği Sözleşme Şartları önceden belirlenmiş, açık, anlaşılır bir dille yazılmamış ve tüketici ile müzakere edilmeden imzalatılmış tüketici aleyhine haksız şart içeren sözleşme olup, 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesine aykırılık taşımaktadır. Belirtilen nedenlerle talebin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle talebinin kabulüne, banka tarafından tüketiciden alınan 40,00 TL yıllık kredi kartı ücretinin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları