YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Perihan ÇETİN
Şikayet edilen : Telesel İletişim Hizm.Koz. Buj. Teks. Giy. San. Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 12.02.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 135.59 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 26.12.2008 tarihinde satın alınan cihazın arızası nedeniyle 11.12.2009 tarihinde servise verdiğini ancak halen geri gelmediğini belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 12.02.2009 tarih ve 1641 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Cihaz değişim veya iade kararlarını teknik servis ve üretici firmanın ortaklaşa verdiğini, satıcı olarak kendilerinin buna müdahale edemediklerini, müşteri şikayetinin kendilerinden kaynaklanmadığı halde şikayet edilenlerin satıcılar olduğunu, sorumluluğun öncelikle teknik servise ve üretici firmaya ait olduğundan şikayeti kabul etmediklerini, şikayete konu cihazın değişime alındığını, değişim cihazın servise ulaştığı anda müşteriye teslim edileceğini, şikayetin yetkili servis ve üretici firmaya yapılmasının gerektiğini bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 26.12.2009 tarihinde arızası nedeniyle teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder