YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı
Karar Tarihi: 18.03.2010
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Eyüp Sabri KARTAL
Şikayet Edilen : Avea İletişim Hizmetleri A.Ş.
Şikayet konusu : Telefon hattı
Şikayet tarihi : 10.02.2010
Talep : Telefon hattı ücretlerinin iptali
Miktar :
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 0 505 486 82 82 ile 0 505 486 82 87 numaralar arasındaki hatların tarafına ait olduğunu, soyadındaki değişikliği (eski soyadı: CULUM) faks yoluyla bildirmesine rağmen dikkate alınmadığını, 2005 yılından bu yana soyadının düzeltilmesi için birçok kez faks yolladığı halde bazı hatlarının düzeltildiğini, bazılarının halen düzeltilmediğini gördüğünü, 0 505 486 82 85 nolu hattın iptali için müracaat ettiğinde “Bu telefon size ait değil vs.” diyerek konuyu uzattıklarını, müşteri hizmetlerinin iyi hizmet vermediğini, bu ana kadar tarafına abonelik ücreti tahakkuk ettirdiklerini gördüğünü belirterek, hizmet alamadığı bu hattın ücretinin iptalini talep etmektedir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti : 11.02.2010 tarih ve 1534 sayılı yazı ile firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, savunma verilmemiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesinden, Avea İletişim Hizmetlerine ait 0 505 486 82 82 ile 0 505 486 82 87 arasındaki hatlarının tüketiciye ait olduğu, tüketicinin soyadındaki değişikliği firmaya faks yoluyla bildirerek düzeltilmesini istediği halde bazı hatların düzeltildiği halde 0 505 486 82 85 nolu telefon hattında soyadı değişikliğinin yapılmadığı ve tüketicinin bu hattın iptalini talep etmesine rağmen Avea Müşteri Hizmetleri tarafından hat iptalinin gerçekleştirilmediği anlaşılmıştır.
4822 sayılı Kanun ile değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. maddesinde Ayıplı Hizmet: “Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilanlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir.” hükmü ile tanımlanmıştır.
Tüketicinin talebine bağlı olarak bazı hatların düzeltilmesine rağmen 0 505 486 82 85 nolu telefon hattında gerekli düzeltmenin yapılmamasının firmanın hizmet ayıbından kaynaklandığından ve tüketicinin hizmet alamadığı hatta abonelik ücreti tahakkuk ettirilmesinin haksız şart niteliğinde olduğundan tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, şikayete konu 0 505 486 82 85 nolu hatta tahakkuk ettirilen abonelik ücretlerinin iptaline, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder