Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

erkan çavuş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı

Karar Tarihi : 18.03.2010

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Erkan ÇAVUŞ

Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.

Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu

[İmei No: 352061024406726]

Şikayet tarihi : 10.02.2010

Talep : Bedel iadesi

Miktar : 1.259.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 08.06.2008 tarihinde satın alınan cihaz için aynı arıza sebebiyle 5 kez servise başvurduğunu, her seferinde ortalama 15-20 gün telefonu kullanamadığını, rehber kayıtlarının da telefonda gittiği için işlerinde de aksama ve kayıplara neden olduğunu, piyasanın en iyi en yüksek modeli olarak aldığı telefonun sürekli arızalanmasından mağdur olduğunu belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 10.02.2010 tarih ve 1454 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; tüketicinin dilekçesinde belirttiği hususları kabul etmediklerini, tüketicinin aralıksız üst üste üç kez başvuruda bulunduğunu, üründe bir arıza olmadığı halde yetkili servisin mekanik parça değişimi (telefonun elektronik aksamına dahil olmayan dış kasa üzerindeki tuş kapak gibi parçaların değişimi) yaptığını, yetkili servisin açıkça cihazda değişimi gerektirecek teknik ve garanti koşullarının oluşmadığını belirttiğini, cihazın üç kez servise verilmiş olmasının ve üç kez aynı şikayetin yapılmış olmasının değişim yada iadeyi hak edeceği anlamına gelmediğini, cihazdaki sorunun belirtilenden farklı olma yada hiç sorun olmaması ihtimali de bulunduğunu, yetkili servisin söz konusu ürünün değişim yada ücret iadesini hak etmediğine kanaat getirdiğini, bu hususların dikkate alınarak talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (ses) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iade edilmesi gerektiğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları