Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

13 Ağustos 2009 Perşembe

meryem şeyda karaca

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 16.07.2009
Şikayet eden : Meryem Şeyda KARACA
Şikayet edilen : Anatel İletişim ve Altın Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 04.06.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 520,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Meryem Şeyda KARACA verdiği dilekçesinde 05.09.2007 tarihinde aldığı cep telefonunu ekran görüntüsü arızasından dolayı teknik servise verdiğini, ancak 30 işgünü sonunda bir cevap alamadığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Anatel İletişim ve Altın Tic. A.Ş. firması 04.06.2009 tarih ve 3155 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, yetkili teknik servisin azami süre içerisinde müşterinin mağduriyetini çözemediğini, kendilerinin bu konuda yapabileceği bir şeyin olmadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketicinin ürünü 15.04.2009 tarihinde servise verdiği anlaşılmaktadır. Satıcı firma savunmasında tüketicinin iddia ettiği 30 işgünü içerisinde tamir olamama olayını doğrulamaktadır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6.maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 520,00 TL’yi tüketici Meryem Şeyda KARACA’ya vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları