Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Mart 2009 Salı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.02.2009
Şikayet eden : Erkan DOĞAN
Şikayet edilen : Carrefour .
Şikayet konusu : Samsung E 250 marka cep telefon
Şikayet tarihi : 25.11.2008
Talep : İade
Miktar : 179,10 TL

Olayın Özeti :Tüketici Erkan DOĞAN verdiği dilekçesinde 07.03.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu 27.03.2008-01.05.2008-18.09.2008 tarihlerinde arızası nedeniyle servise verdiğini, müracaat tarihi itibariyle sonuç alamadığını belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Carrefour firmasının 25.11.2008 tarih ve 678 sayılı yazımıza cevap vermediği anlaşılmıştır.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede ürünün arızalı olduğu servis formlarından anlaşılmıştır. Yine ürünün son arızası olan 18.09.2008 tarihinden bu yana onarımı yapılarak tüketiciye teslim edilmemiştir. Böylece 30 iş gününü aşan bir sürede serviste kaldığı anlaşılmıştır. Garanti Belgesi uygulama esaslarına dair yönetmeliğin 6. maddesine istinaden tüketici talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 179,10 TL’nin satıcı Carrefour firmasından alınarak tüketici Erkan Doğan’a verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları