Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Mart 2009 Salı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.03.2009
Şikayet eden : Bülent ÇİÇEK
Şikayet edilen : TURKOM Elektronik San.ve Tic.Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Nokia Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 19.12.2008
Talep : İade
Miktar : 159,01 TL

Olayın Özeti : Tüketici Bülent ÇİÇEK verdiği dilekçesinde 14.03.2007 tarihinde satın aldığı cep telefonunu arızası nedeniyle 10.07.2008-27.08.2008-18.09.2008-08.10.2008 tarihlerinde servise verdiğini, son kez servise verdiğinde 77 gün tamir edilmediğini belirtmiş bu nedenle bedel iadesini talep etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: TURKOM Elektronik San.ve Tic.Ltd.Şti firmasının yaptığı savunmada cihaz farklı servislerde onarım gördüğü hiç üretici firmadan hak talep etmesi gerektiğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürününü belirtilen tarihlerde dört kez serviste tamir gördüğü anlaşılmıştır. Ayrıca satıcı üründeki ayıptan müteselsilen sorumludur. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. ve 14. maddelerine istinaden, hem 30 günlük azami tamir süresinin aşılması hemde 1 yıl içerisinde ikiden fazla aynı arızayı vermesi nedeniyle ürün ayıplı mal kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 159,01 TL’nin TURKOM Elektronik San.ve Tic.Ltd.Şti firmasından alınıp tüketici Bülent ÇİÇEK‘e verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları