Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Mart 2009 Salı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.03.2009
Şikayet eden : Fatih BİNGÖL
Şikayet edilen : MY Murat Yüksekbaş İl.Tic.ve San. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Nokia Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 27.01.2009
Talep : İade
Miktar : 660,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Fatih BİNGÖL verdiği dilekçesinde 11.04.2008 tarihinde satın aldığı cep telefonunu arızası nedeniyle 24.04.2008-21.10.2008-05.11.2008 tarihlerinde servise verdiğini, belirtmiş bu nedenle bedel iadesini talep etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: MY Murat Yüksekbaş İl.Tic.ve San. Ltd.Şti. firmasının yaptığı savunmada cihaz farklı arızalar nedeniyle servise geldiği için talebi reddetmek gerektiğini söylemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürününü belirtilen tarihlerde üç kez serviste tamir gördüğü anlaşılmıştır. Servis formlarında arızanın ayrıntılı açıklaması yapılmamış olmasına rağmen, yapılan tamir işlemi aynı olduğundan, ürünün aynı arızaları verdiği kanaatine ulaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. maddesine istinaden, 1 yıl içerisinde ikiden fazla aynı arızayı vermesi nedeniyle ürün ayıplı mal kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 660 TL’nin MY Murat Yüksekbaş İl.Tic.ve San. Ltd.Şti. firmasından alınıp tüketici Fatih BİNGÖL ‘A verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları