Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Mart 2009 Salı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.02.2009
Şikayet eden : Fatih ÇAKMAK
Şikayet edilen : Garantex
Şikayet konusu : Garanti Hizmeti
Şikayet tarihi : 21.10.2008
Talep : İade
Miktar : 626 TL

Olayın Özeti : Tüketici Fatih ÇAKMAK dilekçesinde 22.09.2007 tarihinde satın aldığı Sony Ericson marka cep telefonu için Garantex firmasından garanti hizmeti de satın aldığını 02.06.2008 tarihinde telefonun kırıldığını bu nedenle de Telecity Mağazasından satın aldığı Garanti sözleşmesi gereğince kırılan telefonunun değiştirilmesini istediğini ancak Garantex firmasının taahhüt ettiği hizmetleri yerine getirmediği, bu nedenle satın aldığı telefonun ücretinin iadesini istemektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Denkel Mağazacılık A.Ş firma yetkilisinin yaptığı savunmada satılan cep telefonuyla ilgili herhangi bir problem olmadığını garanti sözleşmesinin Garantex firması tarafından yapıldığını bu nedenle şirketlerinin sorumlu tutulmayacağını belirtmişlerdir.

İnceleme ve Gerekçe: Tüketicinin müracaatı incelendiğinde iadesini talep ettiği cep telefonunun ayıplı mal olarak nitelendirilemeyeceği çünkü kırılmanın malın ayıbından değil kullanıcı hatasından kaynaklandığı ancak Garantex firmasının taahhüt ettiği garanti hizmetini yerine getirmediği için garanti sözleşmesinin ayıplı hizmet sayılacağı düşünülmektedir. Bu açıdan değerlendirildiğinde tüketici Garantex firmasına ödediği bedelin iadesini değil cep telefonuna ödediği bedelin iadesini istemektedir. Bu nedenle tüketici talebinin reddedilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları