Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Mart 2009 Salı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.02.2009
Şikayet eden : Ferit SAĞLAM
Şikayet edilen : Carrefour
Şikayet konusu : NOKIA Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 14.10.2008
Talep : Değişim
Miktar : 115 TL

Olayın Özeti :Tüketici Ferit SAĞLAM’ın verdiği dilekçesinde 10.11.2006 tarihinde aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 2 kez servise götürdüğünü ancak yapılmadığını daha sonra servisin İstanbul’a gönderdiğini ve yetkisiz müdahale nedeniyle arızanın giderilmesi için para talep ettiklerini oysa yetkili servis dışında kimseye telefon vermediğini söylemiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 20.12.2008 tarih ve 113 sayılı yazımıza cevap verilmediği anlaşılmıştır.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede söz konusu mala yapılan müdahalenin kimin tarafından yapıldığının tespit edilemediği anlaşılmıştır. Tüketicinin iki yıllık kullanımı ile üründen beklenen faydanın sağlandığı düşünülmektedir. Bu nedenle de 4077 sayılı yasanın 4. maddesinde belirtilen ayıplı mal kapsamına girmediği düşünülmektedir.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları