Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Mart 2009 Salı

dursun ali can

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.02.2009
Şikayet eden : Dursun Ali CAN
Şikayet edilen : Garantex
Şikayet konusu : Samsung E250
Şikayet tarihi : 10.11.2008
Talep : İade
Miktar : 239,50 TL

Olayın Özeti : Tüketici Dursun Ali CAN dilekçesinde 09.01.2008 tarihinde Denkel Mağazasından satın aldığı Garanti sözleşmesi gereğince suya düşen telefonunun değiştirilmesini istediğini ancak Garantex firmasının taahhüt ettiği hizmetleri yerine getirmediği, bu nedenle satın aldığı telefonun ücretinin iadesini istemektedir

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Denkel Mağazacılık A.Ş firma yetkilisinin yaptığı savunmada satılan cep telefonuyla ilgili herhangi bir problem olmadığını garanti sözleşmesinin Garantex firması tarafından yapıldığını bu nedenle şirketlerinin sorumlu tutulmayacağını belirtmişlerdir.

İnceleme ve Gerekçe: Tüketicinin müracaatı incelendiğinde iadesini talep ettiği cep telefonunun ayıplı mal olarak nitelendirilemeyeceği çünkü suya düşmenin malın ayıbından değil kullanıcı hatasından kaynaklandığı ancak Garantex firmasının taahhüt ettiği garanti hizmetini yerine getirmediği için garanti sözleşmesinin ayıplı hizmet sayılacağı düşünülmektedir. Bu açıdan değerlendirildiğinde tüketici Garantex firmasına ödediği bedelin iadesini değil cep telefonuna ödediği bedelin iadesini istemektedir. Bu nedenle tüketici talebinin reddedilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları