Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Mart 2009 Salı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.03.2009
Şikayet eden : Aytaç ALATAŞ
Şikayet edilen : Merit Pazarlama Ltd.Şti.
Şikayet konusu : GM Marka Cep Telefonu (IMEI NO: 351637016840302)
Şikayet tarihi : 24.02.2009
Talep : İade
Miktar : 263 TL

Olayın Özeti : Tüketici Aytaç ALATAŞ verdiği dilekçesinde 28.12.2007 tarihinde satın aldığı cep telefonunun sürekli arzalandığını, 3-4 ay serviste kaldığını beyan ederek ürün bedelinin iadesini talep etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Merit Pazarlama Ltd.Şti firmasının yaptığı savunmada gerekli onarımlar yapılarak ürünün tüketiciye teslim edildiğini, gerekirse bilirkişi incelemesi talep edilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün 06.08.2008 - 19.09.2008 – 14.11.2008 tarihlerinde tamir gördüğü ve son kez servise gittiğinde 09.10.2008-14.11.2008 tarihleri arasında serviste kaldığı anlaşılmıştır. Üründe gerekli onarım yapılmış olsa bile, Garanti Belgesi Uygulama esaslarına dair yönetmeliğin 6 ve 14. maddeleri gereğince hem bir yıl içerisinde ikiden fazla aynı arızayı verdiği için hem de azami tamir süresi olan 30 iş gününü aştığı için tüketici seçimlik haklardan birini kullanabilecektir. Bu nedenle tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 263 TL’nin Merit Pazarlama Ltd.Şti firmasından alınıp tüketici Aytaç ALATAŞ ‘A verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları