Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

muzaffer eldem

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Muzaffer ELDEM

Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.

Şikayet konusu : Samsung Marka dijital video kamera

Şikayet tarihi : 04.02.2010

Talep : Bedel iadesi

Miktar : 396.95 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 17.04.2008 tarihinde satın alınan kameranın bozulduğu için firmaya başvurduğunu ve cihazın Samsung yetkili servisine başvurmasının istenildiğini, cihazı 09.10.2009 tarihinde Yurtiçi Kargo ile Destek Bilişim Proje ve Servis Hizm. San. Tic. Ltd. Şti.’ ne gönderdiğini ve 10.10.2009 tarihinde teslim alınan cihazın bugüne kadar tamir veya yenisinin verilmediğini belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 04.02.2010 tarih ve 1312 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiş, savunuma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 10.10.2009 tarihinde arızası nedeniyle teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, kamera için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları