YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı
Karar Tarihi : 18.03.2010
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Haluk TANGÜLEÇ
Şikayet edilen : MY Murat Yüksekbaş İletişim Tic. ve San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
[İmei No: 352028022286996]
Şikayet tarihi : 04.03.2010
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 480.00 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 31.08.2008 tarihinde satın alınan cihazı bugüne kadar sürekli arıza verdiğini, cihazın yapılıp geldikten birkaç gün sonra tekrar arıza verdiğini, bu sorunun bugüne kadar devam ettiğini değişim talebinde bulunduğunu ancak talebinin reddedildiğini belirterek, cihaz için ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 04.03.2010 tarih ve 2393 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; tüketicinin talebinde haksız olduğunu, cihazın yeterli sayıda servise gönderilmediğini, yönetmeliğin 14 maddesi gereği, tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması hallerinde iadenin mümkün olduğunu, söz konusu olayda bu şekilde bir durum olmadığını, bu nedenlerle talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (donma-kilitlenme) ikiden fazla, farklı arızaları dörtten fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de cihazı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder