YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Kenan BALCI
Şikayet edilen : Aras Alışveriş Merkezi – Ayhan ARAS
Şikayet konusu : Kapıdan satış (masaj aleti)
Şikayet tarihi : 01.03.2010
Talep : Sözleşmenin iptali
Miktar : 240.00 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 25.12.2009 tarihinde pazarlamacı elemanların işyerine gelerek 5 yıl garantili olduğunu ve beğenmediği taktirde 45 gün içerisinde geri iade edebileceği beyanı ile mal bıraktıklarını, firmayı aramasına rağmen malın geri alınmadığını, verilen ürünün de arızalı olduğunu, garanti belgesinin kaşelenmediğini, satış sözleşmesinin de verilmediğini belirterek, sözleşmenin iptalini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 01.03.2010 tarih ve 2244 sayılı yazı ile firmadan savunma istenilmiş, savunma verilmemiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ekinde yer alan belgelerden tüketiciye sadece Müşteri Taksit Kartı verildiği, satış sözleşmesinin verilmediği, tüketiciye verilen ve üzerinde firma amblem ve unvanını taşıyan firmaya ait Müşteri taksit kartı’ nda “Satılan Mal Geri Alınmaz” ibaresinin yazılı olduğu anlaşılmıştır.
4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 8/3. maddesinde bu tür satışlarda; tüketicinin 7 günlük süre içerisinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbest olduğu, bu süre dolmadan satıcı veya sağlayıcının kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemeyeceği, satıcının cayma bildiriminin kendisine ulaştığı andan itibaren yirmi gün içerisinde malı geri almakla yükümlü olduğu hükme bağlanmıştır.
Kanun’un 9/3. maddesinde, “Tüketici, sahip olduğu haklarının da yazılı bulunduğu sözleşmeyi imzalar ve kendi el yazısı ile tarihini yazar, Satıcı veya sağlayıcı, bu bilgilerin sözleşmede yer almasını sağlamak ve taraflar arasında akdedilen sözleşmenin bir nüshasını tüketiciye vermekle yükümlüdür” 9/4. maddesinde; “Bu madde hükümlerine göre düzenlenmiş bir sözleşmenin ve malın tüketiciye teslim edildiğini ispat satıcıya veya sağlayıcıya aittir. Aksi takdirde, tüketici cayma hakkını kullanmak için yedi günlük süre ile bağlı değildir.” denilmektedir. Satış sözleşmesi tüketiciye verilmediğinden ve tüketiciye firma tarafından verilen Müşteri Taksit Kartı’nda “Satılan Mal Geri Alınmaz” ibaresi yazılarak tüketicinin yanıltıldığı ve bu ibarenin tüketicinin cayma hakkını engellemeye yönelik olduğu anlaşıldığından tüketici cayma hakkını kullanmakta 7 günle sınırlı değildir. Belirtilen nedenlerle tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, satış sözleşmesinin geçersizliğine, firmanın malını geri alarak 240.00 TL bedel içerdiği belirtilen ve tüketiciyi bu işlemden hukuki olarak borç altına sokan belgeler tüketiciye iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder