Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Eylül 2009 Cuma

zuhal özcan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 24.09.2009
Şikayet eden : Zuhal ÖZCAN
Şikayet edilen : Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama A.Ş.
Şikayet konusu : Vestel Marka Çamaşır Makinesi
Şikayet tarihi : 13.08.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 750,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Zuhal ÖZCAN verdiği dilekçesinde, 17.06.2006 tarihinde aldığı çamaşır makinesinin garanti süresinin 7 yıl olduğunu, ancak 3 yıl içerisinde 10 defa arıza yaptığını, makinenin arızasının devam ettiğini, artık servis çağırmak istemediğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama A.Ş. firması 13.08.2009 tarih ve 5214 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, tüketicinin 19.08.2009 tarihinde arandığını, 12.06.2009 tarihinde yapılan onarım sonrasında herhangi bir arıza olup olmadığı sorulduğunu, tüketiciden ‘’şu anda hiçbir sorun yok’’ şeklinde cevap alındığını, tüketicinin 06.06.2009 tarihinde onarıma onay verdiği için onarım yapıldığını ve sorunun giderildiğini, ürünün şu anda tamamen sorunsuz olarak çalıştığını, Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14. maddesinde bir ürün ayıplı mal kabul edilse de tüketici ücretsiz onarım, değişim, para iadesi, ayıp indirimi seçimlik haklarından sadece birini kullanabileceğini, bu seçimlik haklarını kullandıktan sonra artık bundan cayarak öteki seçimlik haklarını kullanmaya yönelemeyeceğini, ilgili tüketicinin sonradan seçimlik hakkından dönmesinin hukuken haklı olmadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, şikayet edilenin savunmasında iddia ettiği gibi ilgili yönetmeliğin 14. maddesinde ücretsiz onarımın seçimlik haklardan biri olmadığı, tersine Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14. maddesine tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altından fazla olması durumunda tüketici malın ücretsiz değiştirilmesi, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir hükmünün yer aldığını anlaşılmıştır. Ürünün teknik servis tarafından onarımı yapılarak 14.11.2006- 21.11.2006- 12.03.2007- 23.01.2008- 06.05.2009- 30.05.2009- 12.06.2009 tarihlerinde tüketiciye teslim edildiği anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14. maddesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 750,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları