Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Eylül 2009 Cuma

ilyas altıniş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 24.09.2009
Şikayet eden : İlyas ALTINİŞ
Şikayet edilen : Yapı Tic. Ramazan Kuzucu ve Ortakları Koll. Şti.
Şikayet konusu : Siemens Marka Çamaşır Makinesi
Şikayet tarihi : 13.07.2009
Talep : Ürünün Değişimi
Miktar : 700,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici İlyas ALTINİŞ verdiği dilekçesinde, 25.07.2006 tarihinde aldığı çamaşır makinesinin havlulardan iplikleri çektiği için defalarca servis çağırdığını, makinede parça değişikliği ve ayar yapıldığını, buna rağmen teknik servisin sorunu çözemediğini, hatta yeni sorunlar ortaya çıktığını, 2 kez makinenin yumuşatıcıyı almadığını ve çamaşırları sıkmadığını gördüğünü, havlulardaki iplik çekilme sorununun çözülmediğini, garanti süresi dolmadan başvuru yaptığını, servisin her evde bu sorun olur deyip, makinede sorun olmadığını söylediğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Yapı Tic. Ramazan Kuzucu ve Ortakları Koll. Şti. firması 13.07.2009 tarih ve 4299 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, ürünün fonksiyonel herhangi, bir arızası olmadığını, normal ve faal olarak çalıştığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürün bilirkişi Hüseyin CANBOLAT tarafından incelenmiştir. Hüseyin CANBOLAT raporunda, cihazın çalışmasında herhangi bir arıza olmadığını, fakat tüketicinin özellikle havluların ipliklerinin koptuğunu belirttiğini, makine incelendiğinde böyle bir olayı oluşturacak herhangi bir mekanik veya elektriksel arızaya rastlamadığını, düşüncesinin makinenin sıkma sırasında aşırı çekme kuvveti uygulamasından dolayı kumaş ve havluların zayıf ipliklerinin koparak zarar gördüğü yönünde olduğunu, bu konuda servislerin ya da kullanıcının yapabileceği bir şey olmadığını, konunun üretici firmaya iletilerek ayrıntılı araştırma yapılması gerektiğini bildirmiştir. Bilirkişi raporunda, çamaşır makinesinin havluların zayıf olan ipliklerini çekmesi, üründe elektriksel ya da mekanik arızaya rastlanmadığını bildirmesi nedeniyle tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine varılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları