Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Eylül 2009 Çarşamba

okan atasever

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 10.09.2009
Şikayet eden : Okan ATASEVER
Şikayet edilen : (Media Markt) MS İstanbul Yönetim Hizmetleri Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 16.07.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 769,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Okan ATASEVER verdiği dilekçesinde 20.01.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu görüntü kayması ve görüntü kaybı şikayetiyle 04.06.2009 tarihinde teknik servise verdiğini, 16.07.2009 tarihi itibariyle telefonunun servisten geri gelmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : (Media Markt) MS İstanbul Yönetim Hizmetleri Ltd. Şti. firması 16.07.2009 tarih ve 4458 sayılı yazımıza cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 04.06.2009 tarihinde teknik servise verildiği, 30 işgününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 769,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları