Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Eylül 2009 Çarşamba

arif çağdaş acar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 10.09.2009
Şikayet eden : Arif Çağdaş ACAR
Şikayet edilen : (Adidas) Akdeniz Spor Malz. Teks. Tur. San. ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Adidas Marka Ayakkabı
Şikayet tarihi : 05.08.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 150,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Arif Çağdaş ACAR verdiği dilekçesinde, daha önceden aynı mağazadan aldığı ayakkabıyı ayıplı olması sebebiyle firmaya iade ettiğini, 115,00 TL alışveriş çeki aldığını, bu çeki yeni ayakkabı alışverişinde kullanmak istediğini, bu alışveriş çekini kullanmak üzere 01.08.2009 tarihinde mağazaya gittiğinde %50 indirimle 75 TL’ye satılan bir ayakkabı beğendiğini, ancak firma yetkililerinin ‘’çek kullandın indirim geçersiz’’ dediklerini ve ayakkabıyı 150,00 TL’ye aldığını, bu alışverişi sevmediğini, alışverişten caymak istediğini, hakaret içeren sözler duyduğunu bildirmiş, bu nedenle ücretin iadesini talep etmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : (Adidas) Akdeniz Spor Malz. Teks. Tur. San. ve Tic. Ltd. Şti. firması 05.08.2009 tarih ve 4991 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, tüketicinin önceki ayıplı malından dolayı Adidas tarafından 115,00TL çekinin geldiğini, tüketicinin bu çeki alışverişte kullanmak istediğini, yeni aldığı ürünün indirime girmediğini, fiyatının 149,00 TL olduğunu, tüketicinin 115,00 TL çek ve 35 TL ücret ödeyerek alışverişi yaptığını, ayrıca tüketicinin bu alışveriş içerizinde mağaza personeline hoş olmayan tavırlar sergileyerek mağaza personellerinden Ayşe Beyhan İKİZ’i yumruklamaya kalktığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketici dilekçesinde yeni aldığı ürünün ayıplı olduğu iddiasında bulunmamıştır. Yalnızca yaptığı alışverişten memnun olmadığını bildirmiştir. Yapılan alışveriş işleminde ayıplı bir mal veya hizmet olmadığı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle 4077 Sayılı Kanun’un 4 ve 4/a maddeleri gereğince ilgili alışverişte ayıplı mal veya hizmet oluşmadığı anlaşıldığından tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları