Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Eylül 2009 Çarşamba

mustafa ersin göçtü

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 10.09.2009
Şikayet eden : Mustafa Ersin GÖÇTÜ
Şikayet edilen : Carrefour Sabancı Ticaret Merkezi A.Ş.
Şikayet konusu : Orite Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 29.06.2009
Talep : Ürünün Değişimi
Miktar : 149,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Mustafa Ersin GÖÇTÜ verdiği dilekçesinde, telefonun şarjının çabuk bitmesi nedeni ile ürünü servise verdiğini, teknik servisin pili değiştirdiğini, teknik servisten geldikten sonra şarj sırasında patlama meydana geldiğini, ürünü yeniden servise verdiğinde kendisinden tamir parası istendiğini, ürünü 24.05.2009 tarihinden bu yana alamadığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Carrefour Sabancı Ticaret Merkezi A.Ş. firması 29.06.2009 tarih ve 3823 sayılı yazımıza istinaden savunmada vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketici ürünü 24.05.2009 tarihinde teknik servise verdiği ve dilekçe tarihine kadar bir sonuç alamadığı anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘’malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür’’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli değerinde olan tüketicinin kabul edeceği bir ürünü tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları