Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Eylül 2009 Çarşamba

hacire şala

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 10.09.2009
Şikayet eden : Hacire ŞALA
Şikayet edilen : Global Sağlık
Şikayet konusu : Plusmed Marka CBAP Cihazı
Şikayet tarihi : 25.05.2009
Talep : Ürünün Değişimi
Miktar : 1300,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Hacire ŞALA verdiği dilekçesinde, sağlık raporu ile 29.01.2009 tarihinde alınan CBAP Cihazının alındığı tarihten itibaren arızalandığını, 20.04.2009 tarihinde Global Sağlık’a teknik servise gönderilmek üzere bırakıldığını, bir süre sonra firmadan elektronik aksamında sıvı teması olmasından kaynaklı kullanım hatası olduğu yönünde cevap aldığını, ancak cihazın ısıtma ve nemlendirme özelliğini sudan aldığını, su ile çalıştığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Global Sağlık firması 25.05.2009 tarih ve 2893 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, Trimpeks A.Ş.’nin 27.04.2009 tarihli raporunda cihazın elektrik aksamına aşırı derecede sıvı kaçırıldığı ve power kartında tamir edilemeyecek derecede hasar oluştuğunu belirttiğini, şikâyetin muhatabının ürüne garantiyi veren Trimpeks A.Ş. olduğunu bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürün bilirkişi Ahmet HANÇER tarafından incelenmiştir. Ahmet HANÇER raporunda, cihazın power ışığının yandığı ancak açıldığına dair herhangi bir görüntü olmadığı, cihazda düşmeye veya kullanmaya bağlı olarak çatlak veya kırık bulunmadığı, iç devrelerinde sıvıya bağlı oksitlenme olduğu bulgularına ulaştığını; cihazın arızasının kontrol ünitesinden kaynaklandığını, arızaya sebebiyet veren unsurun cihazın üzerinde bulunan nemlendirme su haznesine belirtilen su miktarından fazla su eklenmesiyle kontrol ünitesi kısmına su akması olduğunu, suyun oluşturduğu oksitten dolayı devre üzerindeki elektronik elemanların işlevini kaybettiğini, CBAP cihazında imalattan ya da servisten kaynaklı kusur bulunmadığını, tüketicinin ürünü yanlış kullanımına bağlı bir hata oluştuğunu bildirmiştir. Bu nedenlerle 4077 Sayılı Kanun’un 4. maddesi gereğince ilgili cihaz ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları