Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Eylül 2009 Çarşamba

musa malkoç

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.09.2009
Şikayet eden : Musa MALKOÇ
Şikayet edilen : Carrefour Sabancı Ticaret Merkezi A.Ş.
Şikayet konusu : Acer Marka Bilgisayar
Şikayet tarihi : 01.07.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 999,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Musa MALKOÇ verdiği dilekçesinde 30.12.2007 tarihinde aldığı bilgisayarın belli aralıklarla arıza verdiğinden dolayı 24.05.2009 tarihinde teknik servise verdiğini, 22.06.2009 tarihinde bilgisayarın kendisine servis raporu verilmeden teslim edilmek istendiğini fakat kendisinin bunu kabul etmediğini belirtmiştir. 01.07.2009 tarihi itibariyle bilgisayarının kendisine teslim edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Carrefour Sabancı Ticaret Merkezi A.Ş. firması 01.07.2009 tarih ve 3936 sayılı yazımıza cevap vermemiştir.


İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 24.05.2009 tarihinde firmaya verildiği, 30 işgününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 999,00 TL’yi tüketici Musa MALKOÇ’a vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları