Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Eylül 2009 Çarşamba

iyigün akcan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 10.09.2009
Şikayet eden : İyigün AKCAN
Şikayet edilen : Bilen Otomotiv Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Araç Bakımı
Şikayet tarihi
: 14.07.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 1022,06 TL

Olayın Özeti :Tüketici İyigün AKCAN verdiği dilekçesinde, 01.07.2009 tarihinde 40000 km. periyodik bakımı için teknik servise götürdüğünü, ayrıca aracın ön tarafından gelen ses şikayetini de bildirdiğini, ses şikayeti için teknik servisin 439,22 TL mekanik işçilik adı altında fatura çıkarıldığını, bu tutarların ödenmesine karşın ses sorununun çözülmediğini bildirmiş, alınan ücretin yüksekliğinden ve şikayetin giderilememesinden dolayı şikayetçi olduğunu bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Bilen Otomotiv Tic. Ltd. Şti. firması 14.07.2009 tarih ve 4348 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, alt takımdan gelen ses için salıncaklar, direksiyon kutusu ve viraj demirinin değişimi gerektiğini, ancak değişecek parçaların bedellerinin yüksek olması ile yağlama yapılarak arızanın giderilebileceği, seslerin nüksetmesi halinde parça değişimi yapılması gerekeceği bilgilerinin tüketiciye iletildiğini, aracın yağlama işlemi için tüketiciden 439,22 TL + KDV alındığını, onarım işlemi bittikten sonra gerekli testler tamamlanarak imza karşılığında arcın tüketiciye verildiğini, ancak teslim tarihinden 2 gün sonra tüketicinin araçtan ses geldiğini söyleyerek kendilerini aradığını, tüketicinin kontrol için servise davet edildiğini ancak gelmediğini, tüketicinin sanayi sitesindeki bir tamirciden yapılan işlemin ücretinin pahalı olduğu bilgisini kendilerine ilettiğini bildirmiş, servis tarafından yapılan işçilik ve yedek parçanın garantili olduğu göz önüne alınarak aracın yeniden kontrol ve onarımının yapılması talep edilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ilgili teknik servisin 4077 Sayılı Kanun’un 15. maddesindeki yükümlülüğünü yerine getirdiği, firma savunmasında aracın teknik servise tekrardan getirilmesi teklifinde bulunduğunu, ancak oluşan arızadan dolayı tüketicinin aracı teknik servise tekrar götürmediği anlaşılmıştır. Tüketicinin aracı servise tekrardan götürmek yerine direkt olarak Kaymakamlığımıza başvurmasından dolayı tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları