Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

9 Eylül 2009 Çarşamba

burçin arıkaner

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 27.08.2009
Şikayet eden : Burçin ARIKANER
Şikayet edilen : Konyalı SAAT (Konyalı-Ersa Mağ. Tic. A.ZŞ.)
Şikayet konusu : Tommy Hilfiger Marka Saat
Şikayet tarihi : 07.05.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 400,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Burçin ARIKANER verdiği dilekçesinde 27.04.2008 tarihinde aldığı saati arızasından dolay 30.01.2009 tarihinde yetkili servise verdiğini ve 30 iş günü geçmesine rağmen saati geri alamadığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : (Konyalı SAAT) Konyalı-Ersa Mağ. Tic. A. Ş. firması 07.05.2009 tarih ve 2527 sayılı yazımıza cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 30.01.2009 tarihinde firmaya verildiği, 30 işgününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 400,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları