Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Eylül 2009 Perşembe

selahattin altuntaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 24.09.2009
Şikayet eden : Selahattin ALTUNTAŞ
Şikayet edilen : Güney Telefon Telekomünikasyon San. ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 24.08.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 504,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Selahattin ALTUNTAŞ verdiği dilekçesinde, 18.10.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu 08.07.2009 tarihinde teknik servise verdiğini, ancak şikayet tarihi itibari ile bir sonuç alamadığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti
: Güney Telefon Telekomünikasyon San. ve Tic. Ltd. Şti. firması 24.08.2009 tarih ve 5488 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, cihazın servise gönderildiğini, parça beklendiğini, parça değiştirilip tüketiciye verileceğini, bunun için herhangi bir ücret iadesine gerek olmadığını, cihazın ayıplı bir ürün olmadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketicinin ürünü 08.07.2009 tarihinde teknik servise verdiği anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘‘malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür’’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar
:Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünleri satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 504,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları