Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

10 Eylül 2009 Perşembe

murat ateş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 27.08.2009
Şikayet eden : Murat ATEŞ
Şikayet edilen : Anatel İletişim
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi
: 19.06.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 300,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Murat ATEŞ verdiği dilekçesinde, 01.04.2009 tarihinde aldığı cep telefonunun yön tuşları ile menü tuşunun çalışmaması üzerine ürünü 12.05.2009 tarihinde teknik servise verdiğini, ancak defalarca aramasına rağmen şikayet tarihine kadar telefonu ile ilgili bir sonuç alamadığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Anatel İletişim firması 19.06.2009 tarih ve 3558 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada tüketicinin mağdur durumda olduğunu, tamir süresi içinde tüketicinin sorununun çözülmediğini, ancak firmalarının sadece ürünü servise yollamakla mükellef olduğunu bildirmişitir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ilgili telefonun 12.05.2009 tarihinde teknik servise gittiği teknik servis formundan anlaşılmaktadır. Ayrıca firma savunmasında tüketicinin iddia ettiği tamir süresi içinde onarımın yapılmaması olayını doğrulamaktadır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi 30 iş günüdür’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 300,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları