Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Eylül 2009 Çarşamba

fadıl tozyılmaz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 10.09.2009
Şikayet eden : Fadıl TOZYILMAZ
Şikayet edilen : Avea İletişim Hizmetleri A.Ş.
Şikayet konusu : Fatura İptali
Şikayet tarihi : 15.07.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 1745,65 TL – 66,65 TL = 1679,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Fadıl TOZYILMAZ verdiği dilekçesinde, Turkcell operatöründen Avea operatörüne geçiş yapmayı düşünürken Avea çalışanlarının her yöne sınırsız bir tarife olduğunu beyan etmeleri üzerine bunun daha cazip geldiğini, hattın satışını yaparken her yöne 66,65 TL ve istediğin kadar konuşabilirsin denildiğini, bunu dışında bir bilgi verilmediğini, 10000 dakika kotasından haberi olmadığını, bu konuda kandırıldığını ve bu faturayı ödemek istemediğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Avea İletişim Hizmetleri A.Ş. firması 15.07.2009 tarih ve 4406 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, tüketicinin hattının abonelik sözleşmesine istinaden 19.04.2009 tarihinde Bireysel Faturalı Her Yöne Özgürlük (Her Yöne Sınırsız tarifesinin ismi Her Yöne Özgürlük olarak revize edilmiş, tarife içeriğinde herhangi bir değişiklik yapılmadığını, sadece ismi değiştiğini)tarifesi ile Türkcell operatöründen Avea’ya taşındığını hattın abone isteği ile 22.07.2009 tarihinde iptal edildiğini, tarifenin aylık ücretinin 66,65 TL olduğunu, 10.000 dakikanın üzerindeki görüşmelerin haberleşme ihtiyaçlarının karşılanması dışında amaçlar için kullanıldığı tespit edildiğinden, 1 Nisan 2009 sonrasında tarifeye geçenlerden 64 Kr/dk üzerinden ücretlendirileceğini, tüketicinin 10.000 dakikayı aşarak 12613 dakika 51 saniye arama yaptığını, ilgili fatura tüketicinin talebine istinaden 5 eşit takside bölündüğünü, ancak tüketicinin taksitleri belirtilen tarihlerde ödememesi sebebiyle ödeme planının bozulduğunu, yapılan işlemlerde tüketicinin korunması hakkındaki mevzuata aykırı bir durum olmadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, abonelik sözleşmesine tarifenin ismi ‘’Bireysel Faturalı Her Yöne Sınırsız’’ olarak geçtiği, tüketici 10.000 dakika kotası hakkında bilgilendirilmediği, kaldı ki tarifenin adından da her yöne sınırsız olarak konuşulabileceği anlaşılmaktadır. Tüketicinin bu sebepten dolayı 10.000 dakikayı aştığı anlaşılmaktadır. Ayrıca şikayet edilen firmanın savunmasında gönderdiği evraklarda tüketicinin aydınlatılması ve tüketiciye imzalatılması gereken taahhütnamenin imzasız olduğu anlaşılmıştır. Bu nedenlerden dolayı 4077 Sayılı Kanun’un 4/a maddesindeki ‘’sağlayıcı tarafından bildirilen reklâm ve ilanlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir’’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, hizmet sağlayıcının tüketiciye fatura ettiği 1745,65 TL – 66,65 TL = 1679,00 TL’nin iptal edilmesine, tüketicinin aylık tarife ücreti olan 66,65 TL’yi hizmet sağlayıcıya ödemesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları