Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

9 Eylül 2009 Çarşamba

ecevit ersan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 27.08.2009
Şikayet eden : Ecevit ERSAN
Şikayet edilen : Sun Ekspres- Güneş Ekspres Havacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Uçak Bileti
Şikayet tarihi : 10.07.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 286,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Ecevit ERSAN verdiği dilekçesinde, 23.07.2009- 29.07.2009 tarihleri için Adana-İzmir gidiş dönüş uçak bileti aldığını, bir hafta sonra dönüş tarihini 27.07.2009’a ertelemek istediği için firmaya başvurduğunu, kendisinden 126,00 TL fark istendiğini, bu ücreti ödediğini, ancak bir süre sonra seyahatini bazı sebeplerden dolayı 24.06.2009- 29.06.2009 tarihine çekmek istediğinde kendisinden 412,00 TL daha fark istediğini bildirmiştir. Aynı gün yeni biletin 466 TL olduğunu öğrendiğinde kendisinde toplamda istenen 812,00 TL alınmasının (bir ay sonraki biletin başkasına satılabileceği düşünüldüğünde) adil olmadığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Güneş Ekspres Havacılık A.Ş. firması 10.07.2009 tarih ve 4243 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada söz konusu şikâyetin usulü yönden reddi gerektiğini, ilgili uyuşmazlığın hava taşıma sözleşmesinden kaynaklandığını, Türk Ticaret Kanunu’nun açık hükümleri uyarınca mutlak ticari dava niteliğinde olduğunu, Tüketici Hakem Heyeti’nin ilgili uyuşmazlığı bağlamak konusunda görevsiz olduğunu, TTK’nin 4. maddesi 1. bendinde ’21 maddenin birinci fıkrası gereğince her iki taraf için ticari sayılan hususlardan doğan hukuk davaları ile tarafların tacir olup olmadıklarına bakılmaksızın bu kanunda tanzim olunan hususlardan doğan hukuk davaları ticari dava sayılır’ hükmünün yer aldığını, aynı kanunun 12. maddesinde içtimai sigortalar hariç olmak üzere sigortacılık ve kara, deniz ve havada, nehir ve göllerde yolcu ve eşya taşımak’ işleriyle ilgilenen müesseslerin ticarethane olduğunu, ayrıca ilgili biletin promosyonlu bilet kapsamında olduğunu, bu biletlerde iade edilemeyeceğini ve değişiklik yapılamayacağının hava taşıma sözleşmesi niteliğindeki e-bilet üzerinde yer aldığını, biletlerin üzerinde ‘değişiklik / iptal yapılamaz‘ yazılı olduğunu, bu nedenle de tüketici ile yapılan uygulamaların genel kabul görmüş uygulamalar olduğunu bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe
: Yapılan incelemede, tüketicinin ilk rezervasyon zamanında uçmadığı, daha sonradan rezervasyon değişikliği yaptığı, bu şartlarda hava yolu şirketinin rezervasyon değişikliği yaparken ek ücret talep etmesinde bir usülsüzlük olmadığı anlaşıldığından tüketicinin talebinin reddedilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda belirtilen nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları