Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Eylül 2009 Çarşamba

müzeyyen yaldız

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 10.09.2009
Şikayet eden : Müzeyyen YALDIZ
Şikayet edilen : Escan İletişim Cep Telefonu Aksesuar Alım Satımı
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 27.07.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 575,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Müzeyyen YALDIZ verdiği dilekçesinde, 27.05.2008 tarihinde aldığı cep telefonunun 4 kez teknik servise gittiğini, telefonu aldığı günden beri sorunla karşılaştığını, telefonu çak kısa bir süre kullandığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Escan İletişim Cep Telefonu Aksesuar Alım Satımı firması 27.07.2009 tarih ve 4729 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, ürünün aynı arızadan üç kez teknik servise gitmediğini, sadece iki arızanın aynı olduğunu, diğer formlarda arıza veya arızayı belirten bir şey yazmadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 08.02.2009- 22.05.2009- 22.07.2009 tarihlerinde aynı arızadan teknik servise gittiği ve teknik servis tarafından onarım yapıldığı anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14/a maddesindeki ‘’tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması durumunda tüketici bedel iadesi talebinde bulunabilir’’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 575,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları