Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Mart 2009 Pazartesi

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 26.03.2009
Şikayet eden : Süreyya ANAREFE
Şikayet edilen : Konyalı Saat
Şikayet konusu : Esprit Marka Saat
Şikayet tarihi : 17.02.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 200,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Süreyya ANAREFE verdiği dilekçesinde 19.09.2008 tarihinde satın aldığı saati taşları düştüğü gerekçesiyle üç kez servise götürdüğünü bu nedenle ürünün bedel iadesini talep etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Konyalı Saat firmasının 17.02.2009 tarih ve 369 sayılı yazımıza cevap vermediği anlaşılmıştır.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün üç kez servie verildiği ekli formlardan anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a maddesine istinaden “ürün bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla verdiği” gerekçesiyle tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 200 TL’nin satıcı Konyalı Saat firmasından alınarak tüketici Süreyya ANAREFE ‘ye verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları