Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Mart 2009 Pazartesi

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 26.03.2009
Şikayet eden : Latif YILDIZ
Şikayet edilen : Merit Pazarlama
Şikayet konusu : Nokia cep telefonu (IMEI: 358666011505878)
Şikayet tarihi : 17.02.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 700,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Latif YILDIZ verdiği dilekçesinde 16.02.2008 tarihinde satın aldığı cep telefonunu arızası nedeniyle teknik servise götürdüğünü, 26.11.2008 tarihinden beri serviste olduğunu belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Merit Pazarlama Ltd.Şti. firması 17.02.2009 tarih ve 830 sayılı yazımıza cevap verilmediği görülmüştür.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün 26.11.2008 tarihinde servise verildiği teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesine istinaden “azami tamir süresi olan 30 iş günü aşıldığından” tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 700,00 TL’nin Merit Pazarlama Ltd.Şti. firmasından alınıp tüketici Latif YILDIZ ‘a verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları