Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Mart 2009 Pazartesi

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 26.03.2009
Şikayet eden : Merve Tuğçe İNCEL
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic.A.Ş.
Şikayet konusu : GM Cep Telefonu (IMEI:354964018978196)
Şikayet tarihi : 02.02.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 350,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Merve Tuğçe İNCEL verdiği dilekçesinde 03.04.2008 tarihinde satın aldığı cep telefonunu arızası nedeniyle beş kez servise verdiğini ancak arızanın halen devam ettiğini belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Teknosa İç ve Dış Tic.A.Ş. firmasının .02.02.2009 tarih ve 524 sayılı yazımıza cevap vermediği anlaşılmıştır.

İnceleme ve Gerekçe
: Yapılan incelemede, ürünün 15.09.2008-14.10.2008-26.06.2008 tarihlerinde farklı arızalar ile teknik servise verildiği formlardan anlaşılmıştır. Tüketici beş kez servise verdiğini söylemiş ancak bunu belgelendirememiştir. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a maddesine istinaden “ürün bir yıl içerisinde farklı arızayı dörtten fazla vermesi gerektiğinden tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları