Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Mart 2009 Pazartesi

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 26.03.2009
Şikayet eden : Kemal Cihan ÜNAL
Şikayet edilen : My Murat Yüksekbaş İletişim Tic.San.Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Nokia Cep Telefonu (IMEI:358675010282710)
Şikayet tarihi : 27.02.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 650,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Kemal Cihan ÜNAL verdiği dilekçesinde 19.07.2008 tarihinde satın aldığı cep telefonunu arızası nedeniyle teknik servise götürdüğünü, onarımının yapıldığını ancak sürekli olarak telefonun arızalandığını belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: My Murat Yüksekbaş İletişim Tic.San.Ltd.Şti. firmasının yaptığı savunmada meydana gelen arızaların giderildiğini, cihazın şu an ki durumunun bilirkişi tarafından tespit edilmesi gerektiğini beyan etmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün 30.07.2008-07.09.2008-17.09.2008-29.01.2009 tarihlerinde kendiliğinden kapanıyor şikayeti ile teknik servise verildiği teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Servis formlarından ikisinde arıza sebebi yazılmış, ikisinde yazılmamıştır. Ancak yapılan işlem dört servis formunda da aynı olduğundan arızanın da aynı olduğu kanaatine ulaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a maddesine istinaden “ürün bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla verdiği için” tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 650,00 TL’nin My Murat Yüksekbaş İletişim Tic.San.Ltd.Şti. firmasından alınıp tüketici Kemal Cihan ÜNAL ‘a verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları