Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Mart 2009 Pazartesi

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 26.03.2009
Şikayet eden : Bilge SAĞ
Şikayet edilen : Merit Pazarlama Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Nokia Cep Telefonu (IMEI:355659001293145)
Şikayet tarihi : 04.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 390,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Bilge SAĞ verdiği dilekçesinde 29.12.2007 tarihinde satın aldığı cep telefonunu arızası nedeniyle teknik servise götürdüğünü, 02.02.2009 tarihinden beri serviste olduğunu belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Merit Pazarlama Ltd.Şti. firmasının yaptığı savunmada yedek parça ithalinde meydana gelen gecikme nedeniyle onarımının yapılamadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe
: Yapılan incelemede, ürünün 02.02.2009 tarihinde servise verildiği teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesine istinaden “azami tamir süresi olan 30 iş günü aşıldığından” tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 390,00 TL’nin Merit Pazarlama Ltd.Şti. firmasından alınıp tüketici Bilge SAĞ ‘a verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları